سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950219/2
تاریخ انتشار: 1395/02/19-09:43:22

شرایط پذیرش هزینه های قابل‌قبول مالیاتی در مبادلات اقتصادی

شرایط پذیرش هزینه های قابل‌قبول مالیاتی در مبادلات اقتصادی

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، شرایط پذیرش هزینه قابل ‌قبول مالیاتی را براساس آخرین اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب سی و یکم تیرماه سال 1394 تشریح کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، محمدتقی پاکدامن با یادآوری آخرین اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم که از ابتدای امسال لازم الاجرا شده، گفت: براساس تبصره سه ماده 147 این قانون، پذیرش هزینه‌ های پرداختی قابل قبول مالیاتی که به‌ شیوه تهاتری انجام نشود، از مبلغ 50 میلیون ریال به بالا منوط به پرداخت یا تسویه وجه آن توسط سیستم بانکی خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، ضرورت دارد فعالان اقتصادی برای ایجاد شفافیت بیشتر در مبادلات اقتصادی (خرید کالا و خدمات و انجام هزینه)، پرداخت‌های بیش از 50 میلیون ریال مربوط به مبادلات اقتصادی بین طرفین معامله را توسط سیستم بانکی به انجام برسانند.

وی خاطرنشان‌کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات احتمالی، خریدار و فروشنده باید به نام خود اقدام به معامله کنند و علاوه بر آن باید پرداخت‌های مربوط به معامله را نیز توسط سیستم بانکی انجام دهند تا به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته شود.

مالیات مستقیم بر خلاف مالیات غیرمستقیم، مالیاتی است که مشمولیت پرداخت آن به طور مستقیم نزد بدهکار مالیاتی بوجود می‌آید. به عبارت دیگر اگر به طور مستقیم از دارایی و درآمد افراد وصول شود، که شامل مالیات بر دارایی و مالیات بر درآمد است.

تعداد بازدید: 1369

ارسال به:

رویدادها