سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950219/3
تاریخ انتشار: 1395/02/19-14:23:37

اصلاحیه لایحه بودجه 1395

اصلاحیه لایحه بودجه 1395
نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال 1395 کل کشور را که از شورای نگهبان اعاده شده بود، اصلاح کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دومین دستور کار امروز مجلس بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1395 کل کشور بود که از شورای نگهبان اعاده شده است.
مهم‌ترین اصلاحیه بودجه 95 مربوط به بند الحاقی 5 تبصره 14 است که با رای نمایندگان، فراز اول این بند الحاقی حذف شد.
بند الحاقی 5 تبصره 14 تصریح می کرد که خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکفل آنها پنج نفر و بیشتر باشد از شمول این تبصره خارجند و با هر درآمدی با تقاضای آنها از یارانه برخوردار هستند.
دولت موظف است در تشخیص خانوارهای سه دهک اول درآمدی تعداد جمعیت خانوار را مورد توجه قرار دهد.
با مصوبه امروز مجلس خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکفل آنها پنج نفر است و حقوق سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان باشد از دریافت یارانه محروم خواهند شد.
اصلاحیه بعدی بودجه 95 مربوط به بند (ب) تبصره یک ماده واحده این لایحه بود که به این شرح اصلاح شد: سهم صندوق توسعه ملی موضوع بند (ب) ماده یک قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (دو)، 20 درصد تعیین می شود.اصلاح لایحه بودجه 1395
بانک مرکزی موظف است 20 درصد منابع حاصل از ارزش صادرات نفت و گاز طبیعی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند.
مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می شود.
در بند (هـ) تبصره یک نیز عبارت «وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط» جایگزین عبارت «شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران» می شود.
بند (الف) تبصره 2 ماده واحده بودجه 95 نیز به این شرح اصلاح شد: به دولت اجازه داده می شود در سال 95 مصارف مربوط به واگذاری بنگاه های دولتی موضوع جزء 2 بند (د) سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را از طریق جدول شماره 13 این قانون و بدهی خود به بخش های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را از محل واگذاری سهام و سهم الشرکه متعلق به دولت و موسسات و شرکت های دولتی به استثنای موارد مندرج در جزء یادشده را از طریق جدول شماره 18 این قانون پرداخت کند.
همچنین عبارت «با توجه به تمدید مدت اجرای قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با رعایت مصوبه شماره 66631، 0101 مورخ 27 دی 89 مجمع تشخیص مصلحت نظام» اضافه شد و بند الحاقی تبصره 3 نیز حذف شد.
نمایندگان مجلس در اصلاحیه دیگری در بند الحاقی 2 تبصره 5 لایحه بودجه 95 عبارت «به‌استثنای انفال و اموال دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری» را به قبل از عبارت «به منظور انتشار صکوک اسلامی» این بند الحاقی اضافه کردند.
تبصره 18 لایحه بودجه نیز با موافقت نمایندگان به این شرح اصلاح شد: به دولت اجازه داده می شود در سال 95 اموال غیرمنقول دولتی را که بهره بردار آن وزارت راه و شهرسازی است به استثنای مصادیق جزء 2 بند (د) سیاست های کلی اصل 44 با رعایت قوانین موضوعه کشور تا سقف معادل 50 هزار میلیارد ریال به فروش رسانده و درآمد حاصله را جهت افزایش سرمایه بانک مسکن اختصاص دهد.
از دیگر اصلاحیه های مهم بودجه بودجه 95 مربوط به تبصره الحاقی 9 این لایحه است.
با اصلاحیه امروز مجلس مصوب شد: کلیه افراد 65 سال سن و بالاتر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که حداقل ده سال سهم بیمه اجتماعی خود را پرداخت نموده اند، می توانند باقیمانده کل پرداخت ها را تا سقف 15 سال به نرخ روز و یکجا پرداخت نموده و مشمول بازنشستگی شوند.
تبصره الحاقی 12 تبصره بودجه 95 نیز به این شرح اصلاح شد: به منظور تامین بار مالی طرح الزام سازمان تامین اجتماعی و پرداخت مابه‌التفاوت حقوق سنوات ارفاقی در برقراری مستمری بازنشستگان پیش از موعد مشمولان سازمان تامین اجتماعی، طبق میانگین حقوق مبنای تعیین حق بیمه پرداختی دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی، دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند در صورت عدم پرداخت سنوات ارفاقی توسط دستگاه های اجرایی مربوطه اعتبار مورد نیاز را از محل اعتبارات هزینه ای مصوب دستگاه ها و یا با استفاده از منابع مالی خود برای هزینه مابه التفاوت حقوق سنوات ارفاقی به سازمان تامین اجتماعی تامین و پرداخت نمایند.
وکلای ملت همچنین تبصره الحاقی 15 را به این شرح اصلاح کردند: دولت مکلف است از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع ردیف 131600 جدول شماره 7 این قانون به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
تعداد بازدید: 1799

ارسال به:

رویدادها