سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950220/5
تاریخ انتشار: 1395/02/20-10:21:37

نباید نگران افزایش تورم بود

نباید نگران افزایش تورم بود

عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان: اجرای طرح خرید کالای ایرانی بر بخشی از اقتصاد تأثیر مثبت دارد و آن را فعال می‌کند.

محمدعلی چمنیان با تأکید بر اینکه این طرح بخشی از تولیدکنندگان را در برمی‌گیرد، اظهار می‎کند: صنایع بسیاری در کشور وجود دارد که مصرفی نیستند و محصولات سرمایه‌ای و ... تولید می‌کنند و با مشکلاتی که در سایر صنایع وجود دارد، گریبان‌گیر هستند. وی جامعیت نداشتن طرح خرید کالای ایرانی را نقطه ضعف آن می‎داند و خاطرنشان می‎کند: مشکلی که دولت خواسته در شرایط فعلی بر آن فائق آید، رکود انتظاری ناشی از لغو تحریم‌هاست؛ این رکود انتظاری در تمام صنایع وجود دارد؛ این طرح دولت برای تولیدکنندگان سرمایهای فایدهای ندارد.

مدیرعامل شرکت دانش‎بنیان نیان‎الکترونیک در خصوص برخی انتقادات مبنی بر افزایش تورم ناشی از تزریق نقدینگی تصریح می‎کند: مشکلی که در جامعه ما وجود دارد این است که خط قرمزی تحت عنوان تورم تعریف میشود در حالی که تورم به خودی خود بد نیست؛ اقتصادی که در رکود بوده است، زمانی که بخواهد به رونق برسد، ناگزیر از ایجاد تورم است و اگر بخواهیم با چکش تورم جلوی آن را بگیریم، به رونق نمی‌رسیم.

چمنیان تأکید می‎کند: اگر تورم همراه با گردش اقتصادی مناسب و رشد اقتصادی باشد نباید از آن ترسید و نگران آن بود؛ تورم زمانی نگران‌کننده است که با رکود همراه باشد؛ تأثیر این طرح بر تورم اندک است زیرا این نقدینگی در تولید هزینه می‌شود. 

مدیرعامل شرکت دانش‎بنیان نیان‎الکترونیک معتقد است: هر دولت در اجرای طرحهای خود تا حدودی اهداف پوپولیستی دارد که این اهداف در طرح‌های دولت گذشته بیشتر به چشم می‌خورد اما شاید بتوان گفت اجرای این طرح در دولت فعلی نیز اهداف پوپولیستی را دنبال میکند و ارائه تسهیلات برای خرید کالاهای مصرفی مردم را شامل می‌شود.

تعداد بازدید: 661

ارسال به:

رویدادها