سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950220/6
تاریخ انتشار: 1395/02/20-13:53:17

بهره وری نیروی کار در ایران بیش از بهره وری سرمایه است

بهره وری نیروی کار در ایران بیش از بهره وری سرمایه است
رییس سازمان ملی بهره وری ایران گفت:رشد نیروی کار بهره وری در سال 93 معادل 3.2 درصد و رشد بهره وری سرمایه 1.4 درصد بود.

خانم دکتر رویا طباطبایی یزدی در نشست خبری که به مناسبت روز بهره وری برگزار شد ، گفت: در بنگاههای کوچک از نظر اموزش، تجربه و تخصص هیچ گونه کمبودی نداریم و مشکلی که در بنگاههای متوسط وجود دارد تحریم ها بوده و مشکل مدیریتی نبوده است.
 
وی ادامه داد: برداشت تحریم ها کار ساده ای نیست و باید نگاه دنیا به ایران تغییر کند که امیدواریم برجام در سال 95 نتایجی را که انتظار داشتیم ، محقق کند.
 
طباطبایی یزدی افزود: با قراردادی که با شرکتهای خودروسازی جهان بستیم شرط ما این بود که محصولات درصد کیفت بالایی داشته باشند تا قابلیت صدور داشته یابد و فناوری را به داخل ایران بیاوریم.
 
طباطیایی یزدی گفت: از زمان برنامه چهارم بهره وری یکی از دغدغه های کشور بوده است و از زمانیکه درامدهای نفتی به واسطه تحریم ها و کاهش قیمت کاسته شده به بهره وری در سایر بخش ها توجه شده است.
 
وی افزود : امیدوارم با درک درست مقامات کشور بهره وری جایگاه خود را پیدا کند.
 
رئیس سازمان ملی بهره وری تصریح کرد: فردا زنگ بهره وری در یکی از دبیرستانها به صدا در خواهد امد.
 
وی تاکید کرد: ستاد فرماندهی اقتصاددمقاومتی 12 برنامه ملی در نظر گرفته است که طرح ارتقای بهره وری سرمایه ، آب و انرژی یکی از این موارد است.
 
طباطبایی افزود : یکی از پروژه هایی که در کمسیون ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام دادیم این است که سیستم کشت باید اصلاح شود و محیط های کلخانه ای و نهالها را در محیط ها پرورش دهیم.
 
وی افزود: بهره وری در بخش کشاورزی در سال 90 منفی 1.5_ در سال 91 مثبت 11.5 درصد و درسال 92 حدود 8.7 درصد و سال 93 هم5.1 در صد مثبت بود.
 
خانم طباطبایی یزدی درباره حقوق نجومی برخی از مدیران هم گفت: نباید این را به تمام مدیران ارجاع داد و حقوق هر فردی باید بر مبنایی کارایی و بهره وری باشد.
تعداد بازدید: 815

ارسال به:

رویدادها