سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950221/1
تاریخ انتشار: 1395/02/21-13:35:49

بانک های داخلی؛ فاقد استانداردهای لازم برای تعاملات خارجی

بانک های داخلی؛ فاقد استانداردهای لازم برای تعاملات خارجی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: بانک های بزرگ به علت نگرانی از جریمه های آمریکایی ها حاضر به همکاری با بانک های ما نیستند.
نوذر شفیعی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: بررسی گزارش وزارت امورخارجه درباره برجام و همچنین ارائه هر 6 ماه یکبار گزارش درباره روند اجرایی شدن آن به صحن علنی مجلس از وظایف این کمیسیون است.
وی گفت: موضوع اقتصادی کانون توجه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود به همین علت از نمایندگانی از وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و بانک مرکزی در این کمیسیون حضور داشتند.
شفیعی افزود: بر روی کاغذ هیچ محدودیتی در حوزه سوئیفت و ارتباطات بین بانکی نداریم و تحریم های مالی و بانکی از نظر زیرساخت تقریباً برداشته شده است اما در عمل ، اکنون 2 و نیم میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی کسب کردیم و کارگزاری های بانکی با خارج برقرار کردیم و 6 و نیم میلیارد از دارایی های مسدود شده ما آزاد شده است.
شفیعی با بیان اینکه در حوزه داخل، بانک های ما از استانداردهای لازم جهانی برخوردار نیستند افزود: سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری بانک های ما آماده نیست و صورتحساب بانک های ما برای بانک های اروپایی خوشایند و امیدوارکننده نیست.
وی گفت: برخی مسائل فنی مانع ارتباطات بین بانکی و برقراری سوئیفت می شود. 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نباید انتظار داشته باشیم در فاصله تنها سه ماه پس از اجرایی شدن برجام همه اجزای آن به خوبی اجرا شود.
وی اضافه کرد: سفرهای مقامات کشورهای خارجی به کشورمان و امضای یادداشت تفاهم ها و قراردادها حتماً منجر به نتایجی خواهد شد.
تعداد بازدید: 1216

ارسال به:

رویدادها