سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 14030423
تاریخ انتشار: 1403/04/23-12:31:15

قطع برق، کابوسی تمام نشدنی برای صنایع

قطع برق، کابوسی تمام نشدنی برای صنایع

هر سال با ورود به فصل گرم سال واحدهای صنعتی از زیان قطعی برق و مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند گلایه می‌کنند و موجی از دغدغه و نگرانی‌های فعالان صنعتی درباره قطعی برق شکل می‌گیرد. گرچه دولت سیزدهم مدعی کاهش خاموشی‌هاست، اما قطعی برق صنایع در تابستان ۱۴۰۳ از همان هفته ابتدایی تیر ماه آغاز شد.

با توجه به تعدد خاموشی‌ها و از کار افتادن بخشی از فرایند تولید صنایع، رفته‌رفته قطعی برق و خاموشی‌ها را باید بحران به حساب آورد.


در همین رابطه صبح امروز نشست اضطراری مدیریت مصرف برق صنایع در پیک بار سال 1403 با حضور اعضای هیئت رییسه انجمن در اداره کل صمت استان برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور مدیر کل صمت استان، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و مدیران عامل شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی استان، مدیران شرکت توزیع برق و تنی چند از کارآفرینان برگزار گردید، با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف برق در کشور، ضمن اشاره به مدیریت مصرف انرژی، لزوم اجرای دقیق برنامه کاهش مصرف برق از سوی واحدهای صنعتی مورد تاکید قرار گرفت

در ادامه این نشست با اشاره به ابلاغیه مدیریت شبکه برق ایران مبنی بر افزایش زمان مدیریت مصرف برق صنایع در بازه تیر ماه الی شهریورماه سال جاری، افزایش مدت زمان کاهش بار برای صنایع زیر 2 مگاوات به میزان 12 ساعت مازاد بر برنامه ابلاغی قبلی (24 ساعت در هفته) و افزایش ساعات کاهش بار صنایع بالای 2 مگاوات به میزان 50 درصد مورد بحث قرار گرفت.

تعداد بازدید: 0

ارسال به:

رویدادها