سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950222/3
تاریخ انتشار: 1395/02/22-08:42:58

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های مالیاتی هیات حل اختلاف از سال ۸۹ تا ۹۵

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های مالیاتی هیات حل اختلاف از سال ۸۹ تا ۹۵

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از دستور ویژه برای تعیین تکلیف پرونده‌های مالیاتی هیات‌های حل اختلاف در فاصله سال‌های ۸۹ تا ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کامل تقوی‌نژاد در پنجمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران، متوسط رسیدگی به پرونده ها در هیات حل اختلاف را یک‌ونیم سال دانست و گفت: با دستور اخیری که سازمان امور مالیاتی صادر کرده، قرار بر این شده که تمامی پرونده ها از سال ۸۹ تا ۹۵ تعیین تکلیف شود، چراکه هدف ما برقراری عدالت مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به برخی فسادها میان ممیزان مالیاتی و ارائه برخی ارقام غیرمجاز از سوی مودیان به ممیزان، افزود: از ابتدای ریاست مهمترین مطالبه خود را که به رئیس جمهور اعلام کرده ام، در این قرار دادم که ممیزان مالیاتی، حقوق کافی را از دولت دریافت کنند.

وی تصریح کرد: رابطه ما با مودیان مالیاتی باید قانونی باشد و البته حق دولت را بابت مالیات وصول کنیمف این در شرایطی است که بررسی پرونده‌ها بالای ۹۰ درصد اظهارنامه‌ها را قبول می‌کنیم ولی در ۱۰ درصد مابقی نیز که مورد رسیدگی قرار می گیرد، تلاش داریم پرریسک‌ها را انتخاب کنیم.

تقوی‌نژاد خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی حق دارد اطلاعات اقتصادی مردم را داشته باشد و در امر تشخیص و وصول مالیات‌ها از آن استفاده کند، البته بررسی های ما نشان می دهد که مردم زندگی عادی و ساده ای دارند و البته درصدی هم هستند که حق و حقوق دولت را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: این عین عدالت است که با افرادی که فرار مالیاتی دارند، برخوردکنیم تا حقوق جامعه رعایت شود. ما به دنبال شفافیت و عدالت مالیاتی هستیم و سیاست‌های تشویقی این سازمان نیز در جهت حمایت از سرمایه گذاران است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی معتقد است، که چنانچه طرح جامع مالیاتی به اجرا درآید، شفافیت در ارائه مالیات برقرار خواهد شد و تلاش ما هم این است که حق مودیان ضایع نشود.

منبع : مهر
تعداد بازدید: 1176

ارسال به:

رویدادها