سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950229/3
تاریخ انتشار: 1395/02/29-18:52:31

تدابیر هفت گانه سازمان صنایع کوچک جهت ارتقاء توان رقابتی واحدهای صنعتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی اعلام شد

تدابیر هفت گانه سازمان صنایع کوچک جهت ارتقاء توان رقابتی واحدهای صنعتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی اعلام شد

سیاستهای هفتگانه برای ارتقای توان رقابتی صنایع کوچک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به پروژه ارتقاء توان رقابت پذیری صنایع کوچک اعلام کرد: 7 برنامه درجهت ارتقاء توان رقابتی واحدها از جمله آموزش، توسعه صادرات، تشکیل خوشه های صنعتی، کنسرسیوم های صادراتی و تشکیل شرکتهای مدیریت صادرات طراحی شده و به استانها ارسال شده است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مورد تاکید قرارداد وگفت: امسال سیاستها و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان متبوع در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین شده اند. 

یزدانی با اشاره به شکل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: این ستاد برای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی تشکیل شده که به تبع آن کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در وزارت صنعت،معدن و تجارت و نیز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استانداران و دبیری رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تشکیل شده است. ضمنا جهت بررسی کارشناسی درخواست واحدهای تولیدی بر مبنای شرایط اعلامی کمیته بررسی ذیل ستاد تسهیل استانی تشکیل می شود.

وی این کارگروه را در جهت کمک به بهره برداری واحدها و راه اندازی مجدد واحدهای راکد و یا غیر فعال و یا واحدهایی که زیر ظرفیت فعالیت می کنند، برشمرد و افزود: متقاضیانی که در کارگروه مطرح می شوند باید مجوز لازم را داشته باشند و پس از دریافت تسهیلات طرح آنها باید به بهره برداری برسد یا این کمک ها باعث افزایش ظرفیت واحدشان شود. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به پذیرش ضمانت صندوقهای ضمانتی، حمایتی و بیمه نامه شرکتهای تجاری در بانکها تصریح کرد: در حال حاضر با هشت بانک قرارداد منعقد شده است البته امیدوار هستیم در سالجاری با همه بانکها در رابطه با صندوق ضمانت صنایع کوچک قرارداد همکاری منعقد شود. 

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش به تعداد صنایع کوچک استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از تعداد 957 طرح و واحد استان 875 عدد مربوط به صنایع کوچک و 44 مورد صنایع متوسط است؛ یعنی تقریبا 95 درصد صنعت کرمانشاه کوچک و متوسط است و این لزوم اهمیت ویژه به صنایع کوچک کرمانشاه را می رساند. 

وی با اشاره به وضعیت استقرار واحدها در شهرکها و نواحی صنعتی استان خاطر نشان کرد: در بعضی شهرکها با تراکم واحدهای صنعتی روبه رو هستیم و در بعضی دیگر تعداد بسیار اندکی واحد صنعتی مستقر است لذا یکی از کار های ویژه کارگروه مذکور توجه و سمت دهی کمکها و تسهیلات در جهت رفع این مشکل است.
تعداد بازدید: 1060

ارسال به:

رویدادها