سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 010208
تاریخ انتشار: 1401/02/08-09:53:29

صنایع بزرگ استان خراسان رضوی در اولویت قطع برق نیستند

صنایع بزرگ استان خراسان رضوی در اولویت قطع برق نیستند

امسال در زمان اوج مصرف و فصل گرما، صنایع بزرگ استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در اولویت قطعی برق قرار نمی‌گیرند و مدیریت در این زمینه متفاوت از سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت:  شرایط مصرف برق در فروردین و اردیبهشت ماه امسال هنوز طبیعی است و با اوجگیری بار در شبکه مواجه نشده ایم و تاکنون هیچ برنامه مدیریت مصرفی نیز برای مشترکان صنعتی اعمال نشده است.
 
مهدی علومی افزود: اگر قرار بر اعمال مدیریت مصرف برق در دوره اوجگیری بار تابستانه باشد زمان آن خرداد ماه خواهد بود، اما تاکنون ابلاغی از سوی شرکت توانیر مبنی بر اعمال مدیریت مصرف به شرکت برق منطقه‌ای خراسان صادر نشده، زیرا هنوز گرمای هوا شدت نیافته است.
 
او با بیان این که مدیریت مصرف برق در دوره اوجگیری بار تابستان امسال برای صنایع به صورت قطع برق نخواهد بود افزود: قرار است امسال طی امضای تفاهمنامه‌هایی با صاحبان صنایع، آن‌ها به مدت یک ماه در تابستان وارد مرحله تعمیرات شوند و مصرف برق را به حداقل برسانند و خارج از این ماه نیز فقط در ساعات اوجگیری مصرف، حداقل باری که نیاز دارند را مصرف کنند.
 
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به قرارداد این نهاد با ۳۲ واحد صنعتی بزرگ در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برای اعمال مدیریت مصرف گفت: هم اینک نشست‌های توجیهی برای صاحبان صنایع در حال برگزاری است تا با "حداقل مصرف در ساعات اوجگیری بار" و "برنامه ریزی برای رفتن یک ماهه به مرحله تعمیرات" با آن‌ها به توافق برسیم.
 
علومی افزود: از آنجا که هنوز ابلاغیه دقیقی در خصوص مدیریت مصرف از سوی توانیر صادر نشده است، احتمال دارد سازمان صنعت معدن و تجارت استان آن مدت معین برای رفتن صنایع به مرحله تعمیرات را اعلام کند یا این که شرکت برق منطقه‌ای با هماهنگی صاحبان صنایع تعیین کننده زمان اعمال مدیریت مصرف برق باشد.
 
شرکت برق منطقه‌ای خراسان وظیفه تامین برق استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را برعهده دارد و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های خراسان پنج هزار و ۶۲۳ مگاوات و تولید سالانه برق آن‌ها ۲۱ هزار و ۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت است.
 
طول خطوط شبکه برق منطقه خراسان، ۱۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مدار است که از این مقدار سه هزار کیلومتر مدار خطوط انتقال و ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومترمدار خطوط فوق توزیع است.
 
استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی تا پایان تابستان با هزار و ۳۰۰ مگاوات کمبود برق رو به رو خواهند بود و نیاز مصرف همزمان استان‌های خراسان در لحظه اوجگیری بار، چهار هزار و ۸۱۲ مگاوات و در حالت عادی سه هزار و ۱۶۰ مگاوات است.
تعداد بازدید: 91

ارسال به:

رویدادها