سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941105
تاریخ انتشار: 1394/11/05-13:37:17

بازدید هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان از مجتمع صنعتی طلایه

بازدید هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان از مجتمع صنعتی طلایه

امروزه کیفیت مطلوب شبکه های توزیع و انتقال آب از جایگاه ویژه ای برای ارزیابی توسعه یافـتگی جوامع در هزاره سوم میلادی برخـوردار می بـاشد، در بازدید امروز، همراه با نمایندگان اعضای هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان و دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان ، گذری بر فعالیت های مجتمع صنعتی طلایه خواهیم داشت.

در ابتدای بازدید مهندس محمد علی موسوی فرد مدیر عامل مجتمع صنعتی طلایه گذری بر تاریخچه فعالیت های مجموعه داشته و با اشاره به وجود فاصـله میان کیفیت مورد انتظـار جهانی با کیفیت موجود در ایـران گفت: مجتمع صنعتی طلایـه با بهره گیری از خلاقیت و نوآوری و استفاده از دانش نوین در جهت بسـط و توسعه تجهـیزات انشعابات آب و فاضلاب و رفع نیاز کشور، فعالیت خود را در صنعت آب در سال 1359 آغاز نمود و همزمانی آغاز فعالیت مجموعه با شروع جنگ تحمیلی منجر به ایجاد وقفه ای چندین ساله در تولید گردید.


وی در ادامه تصریح کرد: در راستـای تحقق اهداف، ابتدا با ایجـاد واحد ریخته گری اقدام به تولید انواع دریچـه های کنتـور و کمربندهای چدنی نمودیم و در پی آن از سال ۱۳۷0 با راه اندازی واحد پلیمر طلایه، تولید قطعات پلیمری انشعابات آب وفاضلاب نیز فعال گردید. در سال ۱۳۷۵ به دنـبال طراحی و ساخت دریچه منـهول ترکیـبی چدن _ بتن و تایید آن توسط مرکز تحقـیقات و بهبود بهـره وری صنعت آب و فاضـلاب کشور واحد بتن طلایه شروع به کار نمود و در سـال ۱۳۸۴ با توجـه به نوآوری در ساخـت شیـرآلات برنجی انشعاب آب با طرحـهای صرفه جویانه و به روش فورجینگ فعالـیت واحد برنج طلایه نیز آغاز گردید و پس از گـــذشت چندین سال، اینک شرکت طلایه دارای زیرسـاخت های قدرتمند در حوزه های طراحی ، تولید و توسعه و نیز کارگاههای تولیدی مختلف شامل: ریخته گری چدن، ریخته گری برنز ، تزریق پلاستیک،فورجینگ و بتن می باشد.

مدیر عامل مجتمع صنعتی طلایه در ادامه ضمن اشاره به فرایند تولید بیش از 700 نوع محصول از ایده تا اجرا، مجموعه طلایه را یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کیت انشعاب آب و فاضلاب در کشور معرفی می کند.

محمد علی موسوی فرد با اشاره به واحد تحقیـق و توسعه (R&D) مستقر در مجموعه طلایه عنوان کرد: واحد تحقیق توسعه مجتمع صنعتی طلایه با در اختیار داشتن بیش از 100 کارشناس در حوزه های برنامه ریزی، تولید و .... یکی از قوی ترین واحد های R&D استان در حوزه انشعابات آب و فاضلاب به شمار می رود. وی همچنین آزمایشگاه مجموعه را تنها آزمایشگاه آکرودیته در استان دانست.

در ادامه مهندس حمید طیبی ضمن ابراز خوشحالی از روند فعالیت های مجموعه صنعتی طلایه، یکی از مشکلات اساسی موجود در کشور را عدم قدرشناسی از سرمایه های موجود می داند و می گوید: بناهای قدیمی هر شهر و کشوری به عنوان سرمایه های تاریخی آن به شمار می رود ولی در ایران متاسفانه عمر مفید هر ساختمان حدود 20 سال می باشد و به اصطلاح آن بنا را کلنگی می نامند، حمید طیبی یکی از عوامل موثر بر ایجاد این معضل را تاسیسات به کار رفته در ساختمان عنوان می کند و می گوید: تاسیسات به کار رفته در ساختمان بسیار در عمر بنا تاثیرگذار است و یکی از مهمترین تاسیسات، انشعابات آب و فاضلاب می باشد.

در پایان جلسه با دعوت مهندس موسوی فرد از اعضای هیئت رئیسه و دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان، از خطوط تولید، تست و مونتاز محصولات مجموعه بازدید به عمل آمد.

تعداد بازدید: 1828

ارسال به:

رویدادها