سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 980702/7
تاریخ انتشار: 1398/07/02-14:51:25

بسته تشویقی کارآفرینان رونمایی شد

بسته تشویقی کارآفرینان رونمایی شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته سیاستی، حمایتی و تشویقی ویژه حمایت از کارآفرینان پیشرو را تشریح کرد.

«عیسی منصوری» در حاشیه کارگاه آموزشی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی در تبریز با اشاره به اینکه کارآفرینان راهوران اقتصاد هستند و همراهی با آنها منجر به توسعه اشتغال در کشور می‌شود، افزود: این وزارتخانه بسته سیاستی، حمایتی و تشویقی ویژه‌ای برای حمایت از کارآفرینان پیشرو ارایه کرده است که بعد از تصویب و در مرحله اجرا به عزت و کرامت آنان توجه می‌شود.

وی اظهار کرد: در این بسته دسترسی کارآفرینان به مسوولان تسهیل می‌شود، برای آنها ویزا صادر و در کشورهای خارجی به رسمیت شناخته می‌شوند، به لحاظ قانونی از مسیرهای سبز گمرکی برای ورود کالا می‌توانند استفاده کنند، به راحتی با استفاده از این کارت تا حد مشخصی وام دریافت می‌کنند، مکانیزم‌های ضمانتی برای آنها فعال می‌شود تا نیاز به وثیقه نداشته باشند، سرمایه‌گذاری برای آنها راحت‌تر می‌شود و بیمه مالیاتی آنها با مکانیزم خاصی انجام می‌شود. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این بسته هم‌اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح است که بعد از نهایی شدن متن آن، در هیات دولت تصویب می‌شود.

منصوری، با اشاره به اینکه امسال نیز مسیر استانی و ملی شناسایی کارآفرینان پیشرو از سوی این معاونت انجام می‌شود، ادامه داد: علاوه بر آن برنامه خاصی از سوی این معاونت برای توسعه خلاقیت و کارآفرینی در مرحله مهدکودک و پیش دبستانی با سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش شروع شده است. وی یادآوری کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، باشگاه کارآفرینان جوان و نوجوان راه‌اندازی و برنامه کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی به صورت پودمانی اجرا می‌شود و با توافق با وزارت آموزش عالی واحدهای انتخابی کارآفرینان آسانتر انجام می‌شود. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نرخ بیکاری کشور را ۱۰.۷ درصد و نرخ مشارکت کشور را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: در سال ۹۷ حدود ۴۶۴ هزار اشتغال جدید براساس داده‌های مرکز آمار ایجاد شده که این تعداد بر اساس آمار مستند این معاونت ۴۷۲ هزار نفر است. منصوری، با بیان اینکه بخشی از این اشتغال مربوط به اجرای برنامه توسعه اشتغال روستایی این وزارتخانه است، افزود: در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ سهم اشتغال روستایی از اشتغال جدید ایجاد شده در کشور حدود ۳ دهم درصد بود که این میزان در سال ۹۷ به ۲۵ درصد رسید و این دستاورد نشان از اثرگذاری برنامه‌های اشتغال روستایی است.  معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اکنون تلاش می‌شود پوشش بیمه‌ای حداکثری برای آنها ایجاد شود تا ثبات و پایداری شغل در آنها روی دهد و در این راستا برنامه ویژه‌ای برای همکاری با نهادهای مرتبط در حوزه بیمه کشاورزان و روستاییان طراحی شده که در صورت تصویب، دولت دستاوردهای خوبی در این زمینه ایجاد می‌شود.

 

تعداد بازدید: 113

ارسال به:

رویدادها