سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950226/4
تاریخ انتشار: 1395/02/26-12:24:13

فساد به پای صنعت پیچیده است/ همه جای کشور خودرو تولید می‌شود/ صنعت راهبرد ندارد

فساد به پای صنعت پیچیده است/ همه جای کشور خودرو تولید می‌شود/ صنعت راهبرد ندارد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تورم، فساد و فضای کسب و کار به پای صنعت پیچیده و نمی‌گذارد که تولید رشد کند؛ جهت‌گیری دولت برای حل این مشکلات درست است اما کمی اختلاف داریم و آن بحث تقدم کنترل تورم یا خروج از رکود است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی صبح امروز در آیین تکریم و تجلیل از خدماتش که از سوی جامعه صنعت و معدن کشاورزی و اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به 12 سال حضورش در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این زمان مدت کمی نیست، روزی که افتخار پیدا کردم نماینده شوم 38 سالم بود و امروز 50 ساله هستم، به عبارتی بهترین سال‌های عمرم را در این کسوت در خدمت مردم بودم.

وی افزود: نمایندگی سمت نیست، هر کسی این عنوان را سمت تلقی کند اشتباه رفته است، هر کسی به این کار می‌آید باید عشق و دیوانگی داشته باشد در غیر اینصورت کارش سخت می‌شود.

هر کسی مسئولیت می‌پذیرد نباید پول و قدرت را در نظر بگیرد

نماینده سه دوره مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه کار در کشور ما آسان نیست و هر کسی مسئولیت می‌پذیرد نباید پول و قدرت را در نظر بگیرد، با اشاره به حقوق نمایندگان گفت: اگر حقوق نمایندگان مجلس میلیاردی هم باشد ارزش یک لحظه گریه‌های پشت تلفن فرزندانم را که به علت مشغله چند روزی از دیدنشان محروم بوده‌ام، ندارد.

رحمانی با اشاره به تهمت‌هایی که در این سال‌ها و در دوران انتخابات به وی زده شد، افزود: کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که در این 12 سال برای خودم و خانواده‌ام کار نکردم و از این بابت ناراحت نیستم؛ ولی از اینکه به خاطر رای برخی شایعات را در جامعه و بیشتر در محلات کم برخوردار منتشر می‌کردند ناراحت هستم.

وی بیان کرد:‌ وقتی نماینده شدم بی‌اطلاع از حوزه صنعت نبودم و در سال‌های نمایندگی نیز هر روز اطلاعات جدیدی کسب کردم و شناخت دقیقی از مشکلات و ظرفیت‌های کشور در حوزه صنعت دارم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوره سختی را در مجلس نهم گذراندیم، به طوری که از اول انقلاب که صنایع از هم پاشید به این سختی نبود. تورم براساس اعلام بانک مرکزی دولت گذشته 42 درصد بود اما در واقع بیشتر از این هم بود و این یعنی تورم ماهانه ما بیش از تورم سالانه برخی کشورهاست.

رحمانی با بیان اینکه ما در کشور از نظر قانون‌گذاری قوانین مناسبی داریم به شرطی که به خوبی اجرا شود، گفت: رتبه کشور در فضای کسب و کار 117 است البته در پایان دولت قبل 143 بود و بر اساس اطلاعاتی که داریم پیش‌بینی می‌شود در آینده این رتبه پایین‌تر هم بیاید، در کنار اهمیتی که ارتقای وضعیت فضای کسب و کار در این سال‌ها داشته، رتبه 117 یعنی فضای کسب و کار در کشور خراب است، البته درست است که این مساله مربوط به دولت است اما بخش‌های خصوصی باید همکاری کنند.

تورم و فساد به پای صنعت پیچیده و نمی‌گذارد که تولید رشد کند

نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: تورم، فساد و فضای کسب و کار موجود به پای صنعت پیچیده و نمی‌گذارد که تولید رشد کند، جهت‌گیری دولت برای رفع این مشکلات درست است اما کمی اختلاف داریم و آن بحث تقدم کنترل تورم یا خروج از رکود است، دولت باید خروج از رکود را در برنامه بگذارد.

رحمانی گفت: دولت برنامه‌های خوبی را برای خروج از رکود تدوین کرده و آنگونه که ما محاسبه کردیم هر ماه 50 کارخانه از رکود خارج می‌شود، باید برای شرایط پیش‌رو آماده شویم.

ظرفیت تولید موتورسیکلت ما از مجموع کشورهای هند، ژاپن و کره بیشتر است

وی با تاکید بر لزوم وجود استراتژی در صنعت کشور، اظهار کرد: مشکل عمده صنعت کشور این است که نمی‌دانیم به کجا می‌رویم و صنعت کشور استراتژی ندارد، همه جای کشور خودرو تولید می‌شود، ظرفیت تولید موتورسیکلت ما از مجموع کشورهای هند، ژاپن و کره بیشتر است و این به معنای استفاده نادرست از منابع مالی است.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم، با بیان اینکه تولید مولد، یعنی صنعت، معدن و کشاورزی، تاکید کرد: اگر این‌ها نباشند، وزارت کار و مالیات و... چه کار خواهند کرد؟ باید تمام وزارتخانه‌های صنعتی دست به کار شوند، چراکه زنگ خطر بیکاری به صدا در آمده، چراکه علاوه بر سایر بیکاران،‌ اکنون بیش از 5 میلیون تحصیل کرده بیکار داریم.

براساس این گزارش، رضا رحمانی نماینده ادوار هفتم،‌ هشتم و نهم مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ثبت نام خودداری کرد.

مسئولیت کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن در دوره هفتم،‌ نایب رییسی کمیسیون صنایع در دوره هشتم و ریاست این کمیسیون در دوره نهم از تجارب این نماینده پرکار و صاحب نظر حوزه صنعت در 12 سال فعالیتش در مجلس است.

پیش‌تر نیز تلاش‌های 12 ساله رحمانی از سوی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی، خانه کشاورز و تشکل‌های کشاورزی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و اهالی محلات مختلف تبریز مورد قدردانی قرار گرفته بود.

چندی پیش نیز سه وزیر اقتصادی دولت، نعمت‌زاده، ربیعی و واعظی از خدمات رحمانی در دوران نمایندگی‌اش تجلیل کردند.

منبع : فارس
تعداد بازدید: 1108

ارسال به:

رویدادها