سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950331/1
تاریخ انتشار: 1395/03/31-08:49:37

تقسیط و بخشودگی جرائم کارفرمایان دارای معوقات بیمه ای

تقسیط و بخشودگی جرائم کارفرمایان دارای معوقات بیمه ای
روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان - مشهد - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ابلاغ یکی دیگر از تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قالب بخشنامه ایجاد تسهیلات برای کارفرمایان مدیون مشمول قانون تامین اجتماعی خبرداد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی یزدانی گفت: کارفرمایانی که توان پرداخت بدهی های معوقه را به صورت یکجا نداشته اند می توانند به ادارات کل تامین اجتماعی استانها مراجعه کنند و از مزایای تقسیط و بخشودگی به میزان 20 درصد جرائم بهره مند شوند. 

یزدانی در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانی افزود: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، عزم راسخی برای اجرایی شدن برنامه ها، ایجاد شده است و همه تلاش خواهیم کرد با رفع موانع تولید به اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال کمک کنیم. 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اظهار داشت : برای دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی شرایطی تبیین شده است تا واحدهایی که به دلایلی دچار مشکلات مالی یا تولیدی شده‌اند به شرط آن که بتوانند تا پایان سالجاری ظرفیت تولید و اشتغال خود را افزایش دهند، از این تسهیلات بهره مند شوند.

یزدانی تصریح کرد: شناسایی بنگاه های کوچک و متوسط در سه دسته غیرفعال، کمتراز 50 درصد ظرفیت، بین 50 تا 70 درصدظرفیت و همچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، اعم از بنگاههای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و یا خارج از آن در دستور کار است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این طرح به مشارکت همگانی همه ارکان مرتبط از جمله بانک ها به ویژه بانک های خصوصی نیاز دارد ، گفت : بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ، بانک های عامل باید حداکثر تا یک ماه نسبت به بررسی طرح ها و واحدهای معرفی شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ‌استان ها برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند. 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: تا پایان اردیبهشت در کشور برای 87917 واحد صنعتی پروانه بهره برداری صادر شده که 80081 واحد از آنها صنایع کوچک است.

یزدانی تصریح کرد: از مجموع واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری 37148 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که حدود 42 درصد کل واحدهای به بهره برداری رسیده کشور را شامل می شوند.

وی اضافه کرد: جهت ایجاد شرایط مناسب برای اجرای پروژه های نیمه تمام صنعتی و همچنین واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی دستور العمل اعطای مشوق به منظور بخشودگی بخشی از تعدیل بدهی های معوق (تا سقف 90درصد تعدیلات) تهیه، تنظیم و به استانها ابلاغ شده است و متقاضیان باید در مدت باقیمانده تا پایان شهریور ماه، جهت بهره مندی از آن به شرکت شهرکهای صنعتی استان مراجعه کنند.
تعداد بازدید: 1605

ارسال به:

رویدادها