سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

مراسم بیست و ششمین جشنواره امتنان در آستانه گرامیداشت هفته کار و کارگر

مراسم بیست و ششمین جشنواره امتنان در آستانه گرامیداشت هفته کار و کارگر
در آستانه هفته گرامیداشت مقام کارگرو در مراسم بیست و ششمین جشنواره امتنان که با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ استاندار خراسان ؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ؛ تنی چند ازمدیران دستگاههای اجرایی و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی برگزار شد،  از 9 کارگر، هفت تلاشگر، 10 گروه کار و 11 واحد نمونه خراسان رضوی تقدیر شد.
به گزارش اداره روابط عمومی تعاون،کارورفاه اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم ، آقای احمدی مدیر کل کار اظهار داشت: افراد تحت پوشش بیمه بیکاری ۷ درصد کاهش یافته‌اند و این موضوع نشان از افزایش اشتغال در استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در زمینه تحقق یافتن بند ۴ اصل سوم قانون اساسی افزود: براساس این بند ارتقای جامعه کارگری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است و امیدواریم با رعایت این بند به تحقق اهداف چشم انداز در افق ۱۴۰۴ در راستای جامعه‌ دانش محور برسیم.
وی پیرامون فراهم کردن زمینه های کارآفرینی و افزایش تولیدات دانش بنیان تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۹۵ قانون کار  تشویق نیروهای کار و فراهم کردن زمینه های کارآفرینی و افزایش تولیدات دانش بنیان می تواند به بهره گیری از الگوهای اسلامی کار و تقویت فرهنگ خودکفایی کمک شایان توجهی کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارد که ۷۴ درصد این جمعیت شهرنشین و مابقی روستایی هستند و این جمعیت توانسته در سال ۹۰ رتبه چهارم تولید ناخالص در سطح کشور را کسب کند.
احمدی ادامه داد: در بخش کشاورزی ۱۱.۸ درصد، ‌صنعت ۳۹.۱ درصد و ‌بخش خدمات ۴۹.۳ درصد تولید ناخالصی داشتیم و رتبه ۱۳۰ جهان را در بحث فضاهای کسب و کار داریم که رضایت بخش نیست.
وی در زمینه کاهش نرخ تورم و هزینه‌های تولید در واحدهای صنعتی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم در استان پایین تر از نرخ متوسط کشور است و هزینه‌های تولید در بسیاری از واحدهای صنعتی کاهش یافته‌ و تزریق نقدینگی به واحدهای صنعتی استان توانسته رونق نسبی را بازگرداند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۶ هزار کارگاه در استان داریم و پس از تهران بزرگ و اصفهان رتبه سوم کشوری را در زمینه تعداد کارگاه‌ها داریم.
احمدی پیرامون تعداد بیمه شدگان در استان گفت: ۶۰۰ هزار نفر در استان بیمه اجباری، ۹۵۰۰ نفر بیمه بیکاری، ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر بیمه سلامت و ۱ میلیون نفر نیز تخت پوشش بیمه روستایی هستند.
استاندار خراسان رضوی نیز اظهار داشت : نرخ بیکاری در خراسان رضوی به 8 درصد رسیده اما باید با استفاده از ظرفیت‌های بسیار استان در زمینه‌های مختلف در سال 94 نرخ بیکاری را به 5 درصد کاهش دهیم.
رشیدیان اظهار داشت: از بزرگترین دغدغه‌های اجرایی در کشور موضوع اشتغال است و باید این موضوع از چرخه‌ای منظم برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه نبود اشتغال مشکلات زیادی را برای جامعه به دنبال دارد، افزود: خراسان رضوی باید تمام جمعیتش اشتغالی مناسب با توجه به ظرفیت‌های استان داشته باشند.
در ادامه مراسم حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن گرامیداشت مقام کار و کارگر اظهار نمود: اقتصاد مقاومتی به معنای فعالیت همه بخشهای اقتصادی در کنار یکدیگر است تا هر بخش موجب رشد و فعالیت دیگر بخشها شود و این قشر کارگر و کارفرما هستند که به خوبی می توانند در این مسیر نقش آفرینی نمایند.
وی افزود: برخی به اشتباه بر این باورند که اقتصاد مقاومتی صرفا به دلیل شرایط موجود و فشار تحریمها است حال آنکه به هیچوجه اینگونه نیست بلکه مبارزه با دشمن در شرایط امروز کمتر از دفاع مقدس نیست لذا اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها و دوره ها باید در کشور محقق شود.
واحدهای برگزیده و شایسته ی تقدیر این مراسم به شرح ذیل معرفی می شوند:
شرکت فرآوره های سیمان شرق به مدیریت آقای مهندس علیرضا نصری
شرکت دینا توس به مدیریت آقای غلامرضا شاکری
شرکت پارت لاستیک به مدیریت آقای عبدالله یزدان بخش
شرکت مجتمع صنعتی طلایه به مدیریت آقای مهندس محمد رضا رحمانی
شرکت جهاد زمزم به مدیریت آقای مهدی فرد ثانی
شرکت فرش زمرد مشهد به مدیریت آقای محمد رضا حمایتکار
شرکت خمیر مایه رضوی به مدیریت آقای علی گل محمدی
شرکت پارت پولاد پلاستیک به مدیریت آقای امیر نیکجو
شرکت ایران خودرو خراسان به مدیریت آقای مهندس بیژن زاهدی فرد
شرکت کشت و صنعت جوین به مدیریت آقای سید محمد حسینی
شرکت چشمه خوشان خراسان به مدیریت آقای مهندس علی اصغر فیاض

انجمن مدیران صنایع خراسان این توفیق و انتخاب شایسته را صمیمانه تبریک عرض نموده و برای جامعه ی سخت کوش و ساعی کارگران و مدیران فهیم و فرهیخته استان خراسان توفیق روز افزون مسئلت می نماید.











منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 820

ارسال به:

رویدادها