سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور: در بهسازی قراردادهای موقت در دولت و مجلس کارشکنی می‌شود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور:  در بهسازی قراردادهای موقت در دولت و مجلس کارشکنی می‌شود
خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت:در حال حاضر کارگران پیمانی به دلیل محروم بودن ازبیمه بیکاری و مزایای منفک شدن از کار در مضیقه اند و از این نظر اجحاف بیشتری در حق کارگران قرارداری و پیمانی می شود.
فتح الله بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره قراردادهای موقت گفت: بارها طرح بهسازی قراردادهای موقت را در مجلس دنبال کرده‌ایم. این طرح را در کمیسیون اجتماعی مجلس و فراکسیون کارگری ارائه کردیم و با کارفرمایان در مورد آن صحبت کردیم. از آنجایی که کارفرمای اصلی دولت است به دلیل بار مالی بالا کارشکنی می‌کنند. همواره اجرای این طرح در مجلس در حد شعار باقی مانده است.
بیات گفت: برخی کارفرماها که تنها اسم کارفرما را یدک می کشند و یک شبه کارفرما شده‌اند به کارگر به چشم یک ابزار کار نگاه می کند و شخصیت و کرامت انسانی او را زیر سوال می برند، در مقابل خیلی از کارفرمایان واقعی که از کارگری کارفرما شده اند کارگری را که با سختی زندگی می کند درک می کنند.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور افزود:در حال حاضر کارگران پیمانی به دلیل محروم بودن ازبیمه بیکاری و مزایای منفک شدن از کار در مضیقه اند و از این نظر اجحاف بیشتری در حق کارگران قرارداری و پیمانی می شود، در حالی که کارفرمایان کشورهای دیگر تا زمانی که کارگر بازدهی دارد با او همکاری می کنند و در کنار آن سندیکاهای قوی وجود دارد که از کارگر در زمان های مختلف حمایت می کنند.
وی گفت: کارگری که به هر دلیل از کار بیکار می شود در کشورهای دیگر به سرعت مورد حمایت قرار می گیرد. حمایت های آنها با حمایت های اجتماعی ایران قابل مقایسه نیست. در آنجا برای فرد بیکار بیمه درمان و بیمه بیکاری در نظر می گیرند ولی ما به دنبال این هستیم که 200 هزار نفری که هم اکنون از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند را از صندوق تأمین اجتماعی حذف کنیم در حالی که چنین اتفاقی در دنیا نمی افتد.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشوراضافه کرد: بر اساس بند 6 اصل دوم قانون اساسی، همه افراد اعم از زن و مرد به طور یکسان تحت حمایت قانون قرار دارند و هرکس حق دارد شغلی را که به آن مایل است آزادانه انتخاب کند در حالی که در بحث پرداخت بیمه بیکاری تفسیر این است که اگر کارگری بیکار شد و برایش کاری پیدا شود باید در آن کار مشغول شود در غیر این صورت بیمه بیکاری‌اش قطع می‌شود.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 518

ارسال به:

رویدادها