سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

سال گذشته 106 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه صنعت تزریق شد

سال گذشته 106 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه صنعت تزریق شد
 غلامرضا سلیمانی  در گردهمایی بانکداری صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام اظهار کرد: حجم تولید و صادرات در کشور ما و در راستای سند چشم انداز 20 ساله، نسبت به رقبا در حد پتانسیل های موجود نیست.
وی افزود: اگر همه ابعاد را در نظر بگیریم اقتصاد کشور ما نسبت به کشورهای منطقه نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد.
معاون سازمان صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی ایران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به موقعیت و شرایط کشور می طلبد به این حوزه (اقتصاد مقاومتی) توجه بیشتری شود.
به گفته وی، کشور این ظرفیت را دارد که با اتکا به منابع طبیعی و خدادادی، نیروی جوان و موقیعت و پتانسیل های خاص از این فرصت ها نهایت بهره را ببریم.
سلیمانی با اشاره به اینکه به دلایل متعددی نتوانستیم برنامه توسعه را تحقق بخشیم، افزود: دولت با تمام توان در صدد جبران عقب ماندگی و تحقق سند چشم انداز 20 ساله و به پیش بردن این مهم است.
وی با اشاره به موضوع تحریم ها و اثر گذاری آن بر اقتصاد کشور گفت: این موضوع مشکلات عمده ای را برای صنعتگران کشور بوجو آورد.
معاون سازمان صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: در این خصوص باب مذاکره باز شد و این امیدواری وجود دارد تا در فضایی بوجود آمده علاوه بر دفاع از مصالح ملی بتوانیم با جامعه جهانی تعامل برقرار کنیم.
سلیمانی خاطر نشان کرد: در بخش صنعت در سال های 91 و 92 با رشد منفی مواجه بودیم بطوریکه در بحث اشتغال 36- و ارزش افزوده نیز 10- بودیم که دولت یازدهم توانست با اتخاذ تصمیمات بهتر این موارد را از حالت رکود خارج کند.
وی به رشد صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال و در بخش صنعت با رشد 46.7، بخش معدن 2.8 و در بخش تجارت با رشد3.7 دهم مواجه بودیم که این خود نشان دهنده سیاست های درست و پیگیری های لازم دولت است.
سلیمانی به پرداخت تسهیلات بانکی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 106 هزار میلیارد تومان به حوزه صنعت تزریق شد که این میزان نسبت به سال قبل از افزایش 50 درصدی برخوردار بوده است.
به گفته وی، در دو سال گذشته نزدیک به هشت هزار واحد نیمه تمام کوچک با استفاده از این تسهیلات به بهره برداری رسیده است.
معاون سازمان صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی ایران خاطر نشان کرد: مهیا کردن زیرساخت های صنعتی و کمک به توسعه صنایع کوچک از اولویت های این سازمان است و در این زمینه باید تمرکز خود را بر روی مقوله تولید معطوف کنیم.
سلیمانی اظهار کرد: 945 شهرک صنعتی و ناحیه در سطح کشور وجود دارد که از این میزان 750 مورد از آنها به بهره برداری رسیده، 65 هزار قرارداد صنعتی در این شهرک ها منعقد شده و 35 هزار واحد صنعتی نیز در حال فعالیت هستند.
وی یادآور شد: در این حوزه کاری، توجه به مناطق محروم از اولویت های سازمان صنایع کوچک است و در مناطق توسعه یافته نیز در حال واگذاری واحدها به بخش خصوصی هستیم.
وی با بیان اینکه 80 درصد از تولید، 60 درصد اشتغال در دنیا مربوط به بنگاه های کوچک است، افزود: تمام کشورهای پیشرفته میان صنایع متوسط، بزرگ و کوچک خود همگرایی و ارتباط ایجاد کرده اند که نتیجه این اتفاق رشد و شکوفایی اقتصاد است.
در پایان این گردهمایی تعدادی از سرمایه گذاران استان ایلام ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص موانع و مشکلات پیش رو، خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه های ذیربط برای حل مشکلات شدند.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 504

ارسال به:

رویدادها