سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

نشست مشترک دبیر اجرائی انجمن مدیران صنایع خراسان با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی

نشست مشترک دبیر اجرائی انجمن مدیران صنایع  خراسان با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی
پیرو تفاهم نامه انجمن مدیران صنایع خراسان و دانشگاه آزاد اسلامی نشست مشترک استادان دانشگاه آزاد ، مدیر شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی و دبیر محترم انجمن مدیران صنایع در محل شرکت شهرک های خراسان رضوی برگزارشد.
 در ابتدای جلسه مهندس مرادی دبیر محترم انجمن مدیران صنایع به طرح موضوع انتظارات متقابل صنعت و دانشگاه پرداخت و پیرامون انگیزه حضور پژوهشگران دانشگاه در صنعت سخنانی را ایراد کرد . سپس دکتر اصغریان مدیر شرکت شهرک ها ضمن خیرمقدم برخی از مشکلات پیش روی صنایع داخلی را عنوان نمود. وی گفت متاسفانه هنوز دانشگاهیان و پروژه های پژوهشی آنها نتوانسته اند به داخل بدنه صنعت راه پیدا کنند . وعلت این رویکرد نیز عملی نبودن برخی پروژه ها ، بی رغبتی صنایع نسبت به استفاده از راه حل های علمی و نیز نبود ارتباط منطقی و موثر میان دوسوی صنعت و دانشگاه می باشد . دراین نشست اصغریان ضمن اعلام این مطلب که باید برای صنایع نسبت به پروژه ها و نیز کارشناسان خبره دانشگاهی اعتماد سازی شود ، اظهار داشت : پتانسیل های فراوانی در صنایع کوچک و بزرگ استان وجود دارد و ما به سهم خود آنها را شناسایی و ارتباط با دانشگاهیان را انجام خواهیم داد . وی با اشاره به قابلیت اجرای طرح های پژوهشگران در میان بنگاه های تولیدی تصریح کرد ، باید ارتباط میان تلاشگران بخش تولید و نیز دانشگاهیان سیستماتیک شود و راهکار لازم تدوین وارائه گردد.
همچنین درادامه این نشست دکتر بشیر نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نیز ضمن مغتنم شمردن چنین جلساتی و ابراز اینکه پروژه های کاربردی متعددی در مورد صرفه جویی سوخت و انرژی و بحران آب در بانک اطلاعاتی دانشگاه وجود دارد ، اعلام آمادگی نمود تا سرفصل های پروژه های کاربردی قابل انجام را در اختیار صنایع قرار دهد . ایشان با اعلام اینکه در سال حدود 5 هزار پایان نامه و پروژه تحقیقاتی در دانشگاه تولید و به ثبت می رسد ، اعلام آمادگی کرد تا هر گونه همکاری را نسبت به برقراری ارتباط میان جامعه علمی و نیز صنعتگران را داشته باشد .
در ادامه دکتر ناصری عضو هیئت علمی مهندسی مواد پیشنهاد انجام بازدید های مداوم  از شهرک های صنعتی و نیز صنعتگران فعال ارائه داد که با استقبال شرکت شهرک ها قرار گرفت . همچنین دکترمومنی هروی دیگر عضو هیئت علمی در این جلسه گفت: اعتماد سازی باید دو سویه باشد و صنایع نیز باید اعتماد پژوهشگران را بدست آورند. مهندس روان خواه نیز نماینده دفتر ارتباطات صنعت و دانشگاه خواستار رفع کم توجهی صنایع به ایجاد ارتباط با دانشگاهیان و پژوهشگران شد .
در این نشست دبیر محترم انجمن مدیران صنایع نیز خواستار تصریح و تسریع در ایجاد  ارتباط مستقیم و بدون واسطه میان تلاشگران عرصه تولید و پژوهشگران دانشگاهی شد و با ارائه  پیشنهاد ایجاد و حضور در شبکه های اجتماعی با حضور صنایع ، ایجاد کار گروه های تخصصی و نیز بازدید های مداوم از بنگاه های تولیدی اظهار امیدواری کرد که خروجی لازم شامل ،تولید کار و بهره وری جدید و از سوی دیگر تولید با ارزش افزوده و کیفیت بهترکالا حاصل گردد.





منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 535

ارسال به:

رویدادها