سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

دبیر ستاد مشاغل خانگی کشور در گفت‌وگو با تسنیم: رشته‌های مشاغل خانگی بازنگری می‌شود؛ شهرداری‌ها همکاری نمی‌کنند

دبیر ستاد مشاغل خانگی کشور در گفت‌وگو با تسنیم: رشته‌های مشاغل خانگی بازنگری می‌شود؛ شهرداری‌ها همکاری نمی‌کنند

رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی کشور با اشاره به اینکه ۱۴۰ رشته مشاغل خانگی در زمینه های مختلف شناسایی شده است گفت: شهرداری ها مکلفند امکان عرضه ی مشاغل خانگی را فراهم کنند که تا کنون همکاری نکردند.
مهناز امامدادی در گفت وگو با  تسنیم، با بیان اینکه نرخ مشاغل خانگی در کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا به ۲۵ تا ۴۰ درصد می رسد اظهار کرد:رشته های مشاغل خانگی در راستای نیازهای جامعه و همچنین برنامه دولت برای ارائه تسهیلات به صاحبان مشاغل خانگی بازنگری می شود.
امامدادی نرخ مشاغل خانگی در ایران را ۱۱ درصد اعلام کرد و افزود:حرکت به سوی مشاغل خانگی در کشور ما از سال ۸۹ جدی شده است.یکی از راهکارهای کشورهای مختلف در حل مشکل بیکاری توجه به بحث مشاغل خانگی است، در شرایط فعلی که بیکاری بر کشور غلبه کرده، توجه به کسب و کارهای خرد خانگی یکی از موارد مهم است که برای پایین آوردن نرخ بیکاری می‌ تواند راهگشا باشد.
وی در توضیح اینکه نحوه بازنگری مشاغل خانگی چگونه است گفت:هر ساله بازنگری بر اساس ظرفیت های بازار کار انجام می شود و اکنون ۱۴۰ رشته شناسایی و در زمینه های صنایع دستی، غذایی ، کشاورزی ، فرهنگی و... است.
رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی کشور گفت: مطابق قانون، شهرداری ها مکلفند امکان عرضه ی مشاغل خانگی را فراهم کنند که تا کنون این مسأله به طور جدی پیگیری نشده است. اما پیش بینی شده که فضایی برای عرضه ی محصولات خانگی در نظر گرفته شود، البته مشکل بیشتر در مشاغل انفرادی است چون دسترسی به بازار ندارند و شناختی هم از بازار ندارند.
امامدادی با بیان اینکه طرح حمایت از بنگاه های پشتیبان راهکاری برای تجمیع مشاغل انفرادی و بقیه مشاغل است گفت: در زمینه بیمه مشاغل خانگی، بیمه خود اشتغالی مد نظر است که دولت در صدد است تسهیلات بانکی و.. فراهم کند و باتوجه به ضرورت تأمین منابع و اعتبارات تا کنون این طرح سیر نزولی داشته، امسال رقم بودجه ی مشخصی برای مشاغل خانگی قرار داده‌ایم و امیدواریم امسال بیشتر فعالیت کنیم.
وی در بیان جزئیات اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی گفت: برای افراد پشتیبان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌کنیم اما به صورت انفرادی پرداختی نداریم.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 659

ارسال به:

رویدادها