سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

شاخص بورس برای سومین روز پیاپی افت کرد

شاخص بورس برای سومین روز پیاپی افت کرد

 خبرگزاری تسنیم: در جریان معالات امروز بازار سرمایه شاخص بورس ۹۷ واحد دیگر افت کرد.
در جریان معاملات امرز بازار سرمایه شاخص بورس برای سومین روز پیاپی منفی بود به طوری که با دادوستد ۴۶۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۹۷ میلیارد تومان در ۳۵ هزار نوبت، شاخص بورس ۹۷ واحد دیگر افت کرد و در ارتفاع ۶۸ هزار و ۵۰ واحد متوقف شد.
بیشترین اثر منفی بر روند حرکتی نماگر بازار سهام نیز امروز از آن نمادهای معاملاتی پارسان، حکشتی و شپدیس و بیشترین اثر مثبت هم به نام تاپیکو، فاراس و همراه شد. همچنین نمادهای معاملاتی فپنتا، حفارس و فلوله بیشترین افزایش قیمت و حپترو، خگستر و شسپا بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز امروز منفی بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) ۳۹ واحد، کل(هموزن) ۱۰ واحد، قیمت(هموزن) ۹ واحد، آزادشناور ۱۰۵ واحد و شاخص بازار اول ۱۱۳ واحد افت کردند و در مقابل شاخص بازار دوم ۶۲ واحد افزایش را به خود دید.
در بازارهای فرابورس ایران نیز با دادوستد ۷۵ میلیون ورقه به ارزش ۷۷ میلیارد تومان در ۹ هزار نوبت، آیفکس ۵.۲ واحد رشد کرد و در کانال ۸۰۵ واحد قرار گرفت.
توقف نماد معاملاتی شرکتهای پتروشیمی پردیس، توسعه معدنی و صنعتی صبانور و بازگشایی نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، بازگشایی نماد معاملاتی شرکتهای پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی جم و اوراق اجاره شرکت واسط مالی مرداد یکم هم از دیگر اتفاقات امروز بازار سرمایه بود.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 452

ارسال به:

رویدادها