سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

گشایش در تامین مالی صنایع

گشایش در تامین مالی صنایع
جهان صنعت - گروه صنعت و معدن:  وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز ارتباط بانک‌های داخلی با همتایان خارجی خود برای گشایش در تامین مالی بخش تولید خبر داد. محمدرضا نعمت‌زاده گفت: با اصلاح سیاست‌های بین‌المللی امیدوار به جذب سرمایه‌های خارجی هستیم تا بتوان به نقدینگی مورد نیاز صنایع تولیدی داخلی کمک کرد. در این میان، بانک‌ها باید با ارتباطی که با بانک‌های خارجی برقرار می‌‌کنند، خطوط اعتباری لازم را بگیرند که حجم مبادلاتمان افزایش یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کمبود نقدینگی به دلایلی همچون رکود، تورم داخلی، تغییر نرخ ارز و تحریم سبب شد که در حوزه واردات و صادرات با مشکلاتی مواجه شویم، البته برخی دوستان اقتصادی ما معتقدند اگر نقدینگی را افزایش دهیم، مجددا تورم افزایش می‌یابد. وی تصریح کرد: افزایش نقدینگی بخش تولید در میزان تورم تاثیرگذار نیست، چون پول وارد چرخه اقتصادی شده و در گردش است.
 نعمت زاده با اشاره به مشکل نقدینگی در بخش تولید و صادرات اظهار کرد: بانک‌ها سال گذشته ۴۰ درصد تسهیلات بیشتری به بخش صنعت و معدن داده‌اند که کافی نیست و دولت درصدد افزایش سرمایه بانک‌ها برای ارائه تسهیلات است. وی همچنین در مورد صنایع مبلمان نیز گفت: کل تولیدات صنایع مبلمان متکی به فعالان بخش خصوصی است و در حال حاضر 50 هزار واحد تولیدی در بخش مبلمان فعالیت می‌کنند که تعداد اندکی از آنها کارخانه‌های متوسط و بزرگ هستند. وی اظهار کرد: صنعت مبلمان رو به رشد بوده و فعالیت‌هایی که در این خصوص در این نمایشگاه مشاهده کردم امیدواری را برای افزایش صادرات این محصول فراهم می‌کند.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 492

ارسال به:

رویدادها