سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941015
تاریخ انتشار: 1394/10/15-11:38:56

برگزاری کارگروه روابط کار و تامین اجتماعی

برگزاری کارگروه روابط کار و تامین اجتماعی

جلسه کارگروه روابط کار و تامین اجتماعی صبح امروز مورخ 15 دی ماه، در محل انجمن مدیران صنایع خراسان برگزار گردید

با عنایت به انتخابات قریب الوقوع هیات نمایندگان حل اختلاف اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انجمن و ضرورت حضور و مشارکت حداکثری داوطلبین واجد شرایط در این دوره از انتخابات ، موضوع مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

با توجه به شرایط کنونی که تولید کنندگان شرایط بحرانی و سختی را می گذرانند ، وجود نمایندگانی که بتوانند قانومند از حقوق حقه آنان در هیات های مذکور دفاع نمایند یک امر ضروری است ، لذا انتظار می رود علاوه بر مشارکت داوطلبان عضویت در هیات های مذکور ، مدیران صنعت نیز در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند .

خاطر نشان می سازد در اجرای ماده (164) قانون کار جمهوری اسلامی ایران نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در هیات‌های حل اختلاف براساس آیین نامه انتخاب اعضای هیات های حل اختلاف انتخاب و معرفی می‌گردند.
در ماده6 آیین نامه مذکور شرایط عضویت نمایندگان کارگران و کارفرمایان در هیات حل اختلاف عبارتند از:
ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
ـ داشتن سن حداقل 30 سال تمام.
ـ تاهل.
ـ داشتن حداقل مدرک کارشناسی و چهار سال سابقه کار تحت شمول قانون کار.
  ـ شمول قانون کار جمهوری اسلامی ایران.
  ـ آشنایی با قانون کار و مقررات مرتبط با گواهی وزارت کار و امور اجتماعی.
تبصره1ـ نمایندگان کارگران و کارفرمایان که فاقد مدرک کارشناسی می‌باشند به شرط داشتن حداقل مدرک گواهی‌نامه پایان دوره متوسطه و دو دوره (چهار سال) عضویت درمراجع حل اختلاف می‌توانند به‌عضویت هیات حل اختلاف درآیند.
تبصره2ـ نمایندگان فعلی کارگران و کارفرمایان در هیات‌های حل اختلاف که فاقد شرایط بند (3) و (5) و تبصره (1) می‌باشند تا پایان اعتبارنامه می‌توانند همچنان عضو هیات‌ حل اختلاف باشند، لیکن انتخاب مجدد آنها منوط به احراز شرایط مذکور می‌باشد.
ماده7ـ معاونت روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و ادارات کل کار و امور اجتماعی استان‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استانی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای نمایندگان کارگران و کارفرمایان در هیات‌های حل اختلاف اقدام می‌نماید.

منبع :  
تعداد بازدید: 615

ارسال به:

رویدادها