سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941020
تاریخ انتشار: 1394/10/21-14:39:07

صنایع در حکم اقتصاد آشکار، اولین حوزه کسب مطالبات از سوی سازمان مالیاتی

صنایع در حکم اقتصاد آشکار، اولین حوزه کسب مطالبات از سوی سازمان مالیاتی

بازدید هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان از شرکت کاشی تیما مورخ 20/10/94

 

در ابتدای جلسه مهندس امیر مهدی مرادی، دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان ضمن اشاره به برنامه های دور جدید اعضای هیئت رئیسه در بازدید از شرکت های عضو و ارتباط بیشتر با اعضا و آشنایی با برنامه ها و مشکلات آنها، انجمن را تریبون اعضا عنوان نمود و گفت: انجمن مدیران صنایع خراسان به عنوان نماینده اعضا، تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات آنها انجام می دهد.

در ادامه دکتر ناصری مدیر عامل شرکت کاشی تیما به بیان برخی مشکلات اقتصادی موجود پرداخت و ضمن اشاره به قانون حمایت از تولید، به ویژه در خصوص بدهی های ارزی، تفاوت نرخ ارز مرجع اختصاص داده شده به شرکت ها و محاسبه یکسان این نرخ در حال حاضر را یکی از عوامل منفی موثر در فعالیت واحدها دانست و گفت : متاسفانه به مصوبات و قوانین مجلس اهمیت داده نمی شود و روح قانون مصوب با آیین نامه ها در تضاد است.

مهندس حمید طیبی، نایب رئیس اول انجمن مدیران صنایع خراسان ضمن تایید گفته های محمد مهدی ناصری، مسائل فوق را جزو مشکلات اغلب واحدهای تولیدی دانست و گفت: تعداد واحدهای تولیدی که درگیر این معضل می باشند قریب به ۶۰۰۰ واحد در کشور است و طی جلسات کمیسیون اتاق ایران، بارها در ارتباط با وجود این چنین مسائل و رفع آن به بحث و تبادل نظر پرداخته شده که خوشبختانه شورای پول و اعتبار این معضل را پذیرفته است ولی رفع آن منوط به تایید شورای هیئت وزیران می باشد.

در ادامه مهندس فرامرز مرادی عضو هیئت رئیسه و خزانه دار انجمن مدیران صنایع خراسان ضمن بیان اینکه صنایع به عنوان اقتصاد آشکار، اولین حوزه برای کسب مطالبات از سوی سازمان مالیاتی می باشند، جویای مشکلات مالی و مالیاتی مجموعه کاشی تیما گردید و مدیرعامل کاشی تیما با اشاره به مسئله مالیات ستانی که یکی دیگر از مشکلات واحد ها می باشد بیان کرد: فشار اعمال شده از سوی سازمان مالیات و دارایی بر واحدهای تولیدی بسیار زیاد است.

در ادامه جلسه مهندس طیبی به رابطه بین حوزه صنعت و مسکن اشاره می کند و چرخیدن چرخ بسیاری از صنایع را منوط و وابسته به حوزه مسکن می داند و می گوید: تا رکود بازار مسکن در کشور بهبود نیابد، گره موجود در صنعت نیز دچار گشایش نخواهد شد زیرا خیلی از صنایع ما به مسکن وابسته می باشد.

وی بازار مسکن و ساختمان را بازاری موازی بازار پول عنوان می کند و می گوید: بانکها در حال حاضر در ارائه نقدینگی دچار مشکل هستند و این مشکل در بازار مسکن و بازار سرمایه تاثیر می گذارد و به موازات تاثیر منفی عدم پرداخت سرمایه به افراد از سوی بانک، رکود بر حوزه مسکن سایه می اندازد و این چرخه تا رکود در صنعت و تولید ادامه میابد و به نوعی همه این مسائل به هم در سطح کلان گره خورده اند.

در ادامه محمد مهدی ناصری با اشاره به کاهش ظرفیت تولید خود می گوید: ما طی سالیان قبل تا ۱۰۵ درصد از ظرفیت خود فعالیت می کردیم و در حال حاضر این ظرفیت به حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است. و این در حالی است که محصولات دپو شده در انبارهای کارخانجات کاشی و سرامیک، برابر با دو سال نیاز کشور می باشد.  

در پایان مدیر عامل کاشی تیما سیستم مالیاتی و همچنین بانکی کشور را دچار نقصان می داند و می گوید: نرخ بهره بانکی در کشور و نرخ تورم به موازات هم پیش نمی روند و هماهنگی لازم بین این دو مولفه وجود ندارد. وی ضمن اشاره به موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز در کشور اظهار کرد: متاسفانه صندوق ها و موسسات مالی و اعتباری سد پیش روی پایین آمدن نرخ سود بانکی در کشور هستند. ایشان ورود بانک های خارجی به کشور و ایجاد زمینه رقابت بین بانک های داخلی و خارجی را راهکاری برای رفع این مشکل دانستند.

در انتهای بازدید مهندس حمید طیبی ضمن ابراز خوشحالی از ادامه فعالیت شرکت کاشی تیما در این شرایط بحرانی و با وجود مشکلات پیش رو گفت: سیاست های انجمن مدیران صنایع خراسان بر پایه رفع مشکلات واحدهای عضو بنا شده است و مسلماً انجمن فعالیت های خود را در این زمینه ها بیشتر خواهد کرد.

تعداد بازدید: 1005

ارسال به:

رویدادها