سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 951023/1
تاریخ انتشار: 1395/10/23-09:11:43

پرداخت‌نکردن تسهیلات به ورشکستگی بانک‌ها ختم خواهد شد

پرداخت‌نکردن تسهیلات به ورشکستگی بانک‌ها ختم خواهد شد

امیر مهدی مرادی، دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌ در گفتگو با خبرنگار شهرآرا به مشکل بانک‌ها و سنگ‌اندازی آنان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانک‌ها به واحدهای تولیدی با یک سخت‌گیری شدید به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری برای طرح‌های توسعه همراه است.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌ در ادامه به بلوکه‌کردن بخشی از پول تسهیلات تولیدکنندگان با عناوین مختلف اشاره کرد و افزود: دراین‌رابطه حتی بانک‌ها برای قانونی‌کردن وجه کار غیرقانونی خود عنوان می‌کنند که این پول بلوکه‌شده به نام فرد دیگری در بانک باز شود که بی‌‌شک تمام این اقدام بانک‌ها در افزایش سود تسهیلات بانکی نقش بسزایی دارد.

صدای ورشکستگی بانک‌ها به گوش می‌رسد

مرادی در ادامه با اشاره به این نکته که پرداخت‌نکردن تسهیلات به ورشکستگی بانک‌ها نیز ختم خواهد شد، بیان کرد: پرداخت‌نکردن تسهیلات به صنعت، قطع و یقین جدا از ورشکستگی واحدهای تولیدی در آینده نه‌چندان‌دور ورشکستگی بانک‌ها را نیز به‌همراه خواهد داشت؛ چراکه اکنون برای افزایش سپرده‌های مردمی و جلوگیری از خروج سپرده‌ها، سودهای کاغذی خود را با شرایطی خاص افزایش می‌دهند.

ورشکستگی بانک صادرات

به گفته وی، همین افزایش سودهای کاغذی بانکی سبب ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری و حتی بانک‌ها می‌شود؛ تاجایی‌که بانکی با وسعت بانک صادرات اکنون مشمول ماده141 شده و رسما ورشکسته است. درمورد بانک ملت نیز وضعیت به‌همین‌شکل است.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌ افزود: اغلب بانک‌ها به‌جای ارائه تسهیلات به تولید در حوزه ساخت‌وساز به امید سود بالا به‌دلیل تورم وارد شدند که در ادامه اقدام دولت برای مهار تورم سبب شد تا بانک‌ها در رسیدن به سودهای پیش‌بینی‌شده با مشکل روبه‌رو شوند.

منبع : شهرآرا
تعداد بازدید: 1490

ارسال به:

رویدادها