سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950214/1
تاریخ انتشار: 1395/02/14-09:07:21

مجلس تصویب کرد؛ مشوق های سرمايه‌گذاری صنعتی و معافیت های مالیاتی

مجلس تصویب کرد؛ مشوق های سرمايه‌گذاری صنعتی و معافیت های مالیاتی

نمایندگان با تصویب ماده ای از لایحه دائمی شدن احکام برنامه های توسعه سیاست های دولت برای تسهیل و تشویق سرمايه‌گذاری صنعتی و معدنی كشور را تعیین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با الحاق ماده ای به لایحه دائمی شدن احکام برنامه های توسعه مقرر کردند، به‌منظور تسهيل و تشويق سرمايه‌گذاري صنعتي و معدني كشور، اقدامات زير توسط دولت انجام شود:

۱- شهرستان‌هايي كه نرخ بيكاري آنها بالاتر از ميانگين نرخ بيكاري كشور مي‌باشد به‌عنوان مناطق غير برخوردار از اشتغال تعريف مي‌شوند. اين مناطق با پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و تصويب هيأت وزيران در سال اول و نيز ششم هر دهه تعيين مي‌شود.

۲- دولت موظف است مشوق‌هاي لازم جهت ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري و ايجاد كارورزي بيكاران در اين مناطق را به‌عمل آورده و اعتبارات مورد نياز آن را در لوايح بودجه ساليانه منظور نمايد.

۳- معافيت مالياتي واحدهاي صنعتي، معدني و خدماتي در مناطق غير برخوردار از اشتغال را به ميزان معافيت‌هاي منظورشده در مناطق آزاد تجاري- صنعتي اعمال نمايد. توسعه واحد و نيز توليد كالاي جديد در اين واحدها به ميزان سهم خود مشمول اين حكم مي‌باشند.

منبع : مهر
تعداد بازدید: 1227

ارسال به:

رویدادها